onsdag 7 april 2010

Katten Sotis berättar



Hej, det är Sotis på Södertälje Katthem.

Nu bars jag in i ett hus där det luktade av andra katter. Tjejerna som bar in mig pratade med andra människor och så skrev de lite papper. Sen tog de varandra i handen och tjejerna tackade så mycket för att katthemmet tog hand om Sotis. ”Sotis” tänkte jag. Vem är det?

Så småningom förstod jag att det var mitt namn.

Jag bars in i ett annat rum. Nån frågade om jag skulle vaccineras och avmaskas. Då svarade nån annan att vi väntar tills i morgon så han får lugna sig lite. Han är ju vettskrämd stackarn.

Så småningom blev det tyst och mörkt. Jag somnade, men kunde inte sova så bra. Jag drömde mardrömmar om att jag var instängd och att människor inte var snälla mot mig.

Nästa morgon kom nya människor in och tittade på mig. En av dem öppnade dörren till min bur och försökte locka på mig. Då väste jag och visade tänderna. När hon försökte ta tag i mig försökte jag till och med bita henne. Men hon klarade sig undan.

Hon tog ett stadigt grepp om min nacke. Sen tvingade hon i mig en tablett. Hon sa att jag skulle avmaskas, för hela magen var full av mask. Usch, det smakade inget gott alls.

Efter det fick jag mer mat och man gjorde rent i min låda. Sen fick jag vara ifred ett tag igen.

Jag berättar mer i morgon.

Sotis

8 kommentarer:

  1. Klart att du inte sov något vidare med allt som hänt. Så blev du tvungen att äta uschig meducin också. *ryser*

    SvaraRadera
  2. Du måste verkligen undrat vad du hamnat? Gissar att det var skönt med värme och mat även om allt annat var läskigt. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Bed&breakfast går väl an, men när det ska trugas i en masktabletter måste man få jama ifrån på skarpen. Även om det egentligen får en att må bättre och slippa larvpellarna i magen. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Masktabletter har ja aldrig ätit. Fick bara något äcklig pasta när ja var liten.

    Men de måste ha varit skönt att få komma in i värmen eller?

    SvaraRadera
  5. Hej Sippo. Det var jättesvårt att sova gott och medicin har jag aldrig gillat. Vilken klok katt gör det?

    SvaraRadera
  6. Hej Findus, Isak och Rasmus. Precic, B&B är toppen med masktabletter borde förbjudas. Eller åtminstone smaka som Dentabits.

    SvaraRadera
  7. Hej Nea theCat. Det var jätteskönt att komma in i värmen egentligen, men eftersom jag var så rädd så kunde jag inte njuta av det. Jag bara undrade hur jag skulle kunna ta mig ut innan de gjorde mig illa.

    SvaraRadera
  8. Hej Dui och Deco. När man är så rädd som jag var smakade maten inte så gott, men jag åt ju i alla fall, eftersom jag var så hungrig. Så småningom smakade allt godare, men det tog ganska lång tid.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...