onsdag 17 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.



Idag kan man säga att det har varit en sån där mellandag. Det är det ju ganska ofta när man bor på ett katthem, för det kan ju inte hända lika mycket här som det gör i ett eget hem.

Människorna som hjälper oss här har ju så många att ta hand om. Oftast är det ett femtiotal katter som alla behöver hjälp. Då förstår ni själva att det inte finns så mycket tid över för varje katt.

Jag skulle så klart vilja att det fanns många människor här jämt så att det var nån som var inne i min bur hela tiden och gosade. Men det får nog vänta tills jag får ett eget hem. Och kanske är det lite tokigt att tänka sig att mina nya människor skulle ha tid att gosa med mig dygnet runt varenda dag. Men drömma kan man ju.

I morgon är det öppet hus mellan 17-19. Hoppas det kommer många hit då. På lördag är det Medborgardag i Stadshuset i Södertälje. Då ska Södertälje Katthem vara där också och tala om att vi finns och vad vi gör. Hoppas många får upp ögonen för oss då också. Kommer du dit?

Madonna

8 kommentarer:

  1. Vi förstår att det är lite stressigt på katthemmet när ni är så många missar. När du får en egen människa, så kommer du bli så gosad med att morrhåren kroknar. Det är nämligen lag på att man måste gosa med sin katt. Det står i kattbalken.

    SvaraRadera
  2. Kanske blir det svårt för dina människor att kunna gosa precis HELA tiden. Men du kan vara säker på att de helst skulle vilja. Det påstår nämligen matte att mattar och hussar vill. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Ja det blir ju lite svårt att hinna med alla, men de gör säkert så gott de kan. Hoppas att du får ett eget hem snart :) /Siri, Blueberry o Wildberry

    SvaraRadera
  4. Matte skickar massor med gos och kel härifrån men det är förståss lite svårt att känna. Vi håller alla tassar och tummar vi har. IDAG är nog dagen..Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Hej Sippo. Vad bra att du skriver att det står i kattbalken att man ska få så mycket gos så morrhåren kroknar. Nu har jag ju nämligen nån att tala om det för.

    SvaraRadera
  6. HEj Findus, Isak och Rasmus. JAg tror jag kommer få mycket gos nu. KAnske inte hela dagarna, men det gör inget. Bara man får så mycket som hinns med.

    SvaraRadera
  7. Hej Siri, Blueberry o Wildberry. Ja, tänk att det hände idag att jag fick en intressenamälan. Det är första steget mot ett eget hem!

    SvaraRadera
  8. Hej Dui och Deco. Tänk att ni kände på er att det skulle bli min dag idag. Hur kunde ni veta det?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...